Dagens ridpass

blev på piggelin Joseph !
ni ser på bilden hur vi hade , jag hoppade för det mesta på en volt i trav för att få honom lugn och det gick faktiskt ganska bra, ibland gick det super och andra gånger sprang han iväg efter .. men det är bara och träna på !
sen så kom jag upp på det röda hindret i galopp , han taggade som f*n och jag hade inget och säga direkt ..
efter så hoppade han upp med alla fyra i luften , kickad med bakbenen och så satt jag på hans manke, asså framför sadeln och då drog han ner huvudet .
han körde fullt ös mot öppningen men såg att det var stängt så han tvärvände!
jag åkte fram med tog tag i sista biten av manen och hoppade bak i sadeln, det gick på andra försöket eller 3:je?
så fasande jag typ i sadelkåpan men drog bort den .
sen så satt jag där utan stigbyglar och försökte få stop på honom .
haha, gud vad jag vill ha det på film, ni skulle bara ha sett det !
helt sjukt att jag satt kvar igentligen, sitta på en häst manke och hans huvud ner till marken och sitta kvar ?!
helt ärligt trodde jag att jag skulle åka av där, + så hade jag ingen väst och jag skulle nog ha gjort en volt framför honom ..
inte det lättaste när det går sjukt fort !
men det gick bra, fatta vilken belastning att ha en ryttare på manken medans man kör fullt ös ;)
det blåa var som jag hoppade på volt, sen så kom jag i denna riktning som bilden ..
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0