Julafton i stallet

Ja , imorgon är det som sagt julafton .
Men jag har tänkt på en sak , hur många som rider är det som verkligen får vara i stallet med våra underbara vänner på självaste julafton ?
Dom som har egen häst , eller foderhäst , åker ju oftast ut och gör allt till sin favorit .
Men dom som rider på ridskolan då ?
Dom flesta av dom som vill vara med dem mest underbara djuren på denna jord , får inte det ?
Klart att det finns undantag , men dem flesta får ju inte.
Jag tycker det är tråkigt , för när jag själv gick på ridskola var det min högsta önskan .
Att få vara nära den varma mulen , att gosa in ansiktet i hästens fluffiga päls .
Det var allt jag ville då , men så funkade de inte .
Men ni som rider på ridskola , får ni vara i stallet på julafton ?



Jag och Matilda ska träffas i stallet vid 11 imorgonbitti , hästarna ska få ngt enormt med morötter och allt i dess väg , hästgodis , knäckebröd o.s.v .

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Ellinore

Vi får vara i stallet på julafton :D



Vi har typ "julaftonsridning" så man får anmäla sig på sin favorithäst och rida lite i ridhuset, bara för att hästarna inte ska stå i spiltan hela dagen! Jag var med en gång men det var inte så jättekul, det blev bara stressigt när man skulle hem sen haha :)

2011-12-24 @ 09:47:29
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: a l e x

Vi får vara med på julaftonskadrilj om vi vill, man anmäler sig på en häst och så ska man vara i stallet klockan åtta och hjälpas åt med att mocka, släppa ut hästarna som inte ska vara med, göra påsar osv :)

2011-12-24 @ 13:09:12
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0