Om Matilda

Jag heter då Matilda Sundberg , jag är 13 år och bor i västerås .
Är 5 i familjen fast nu bor min äldsta syster med sin pojkvän några meter ifrån oss .

Jag har innan gått på ridskolan och sedan haft massa medryttare ponnysar och en sommarponny .
Jag har innan haft en sommarponny som heter Filura, hon står i Barkarö och är hela 25 år gammal tror jag ..
Henne hade jag i några år då hennes ägare inte hade rid och hennes dotter hade tappat intresset .
Min kusin Charlotte bodde där så vi red tillsammans när hon hadde sin ponny Cellie och senare sin unghäst Cherokeé som hon har kvar ännu .
Senare så hade jag inte Filura nå mer och jag hittade en medryttarponny i tortuna hos mammas kompis ,
en polsk arab vid namn Towa .
Henne hade jag bara några månader ( vill inte berätta vad som hände ) ..
Efter henne frågade en tjej vid namn Vilma om jag ville bli medryttare på henne ponny , Mimmi som är en New Forest .
Henne har jag ridit i 1 år och några månader ..
nu har jag inte ridit henne på kanske 3 månader och hon ska ut på foder , jag tycker det är väldigt tråkigt så klart ..
Henne har jag tävlat 3 gånger och det var dom bästa gångerna någonsin , bästa ponny :')
Förra vintern träffades jag och Jonna, vi började umgås och jag fick rida då och då på hennes ponny Joseph , han är en Connemara valack .
Hitills har det gått sjukt bra, tävlar i Badelunda på Joseph , felfritt och en bra runda, våran första start (pay and jump) , sen hade vi en hemma tävling med 2 starter och imhoppning , vi ägde , dock rev vi ett hinder men fick rosett ändå (a)
( Joseph är dock halt och tror inte jag kommer rida honom nå mer )
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0