texten är tagen från dressyrmupparna

SvRF står fast vid sin nya regel om att man inte får tävla med loggor större än 1x3cm trots alla protester de fått av ryttarna. De vill underlätta för sponsorer till ryttare att synas, deras loggor får vara betydligt mycket större än andras loggor.

Det dom har förtydligat nu är att de med tävlingsplats, tävlingsområde menar bara tävlingsbanan och vid prisutdelning. Det betyder att vi får åka dit med transporten även om det är reklamlogga på den, lasta ut i vilket täcke vi vill samt att få rida fram med ländtäcke och skrittäcke oavsett om det är reklam på. Tack för smulorna ridsportförbundet.

De nya reglerna gäller för bland annat schabrak, kavaj, jacka, insektsluva, hjälm, stövlar, skjortkrage och ridbyxor m.m.

Sadlar och benskydd kommer att vara undantaget från regeln, dom hade bara ”missat” att förklara det. Kanske insåg dom själva orimligheten i det hela. Skulle de tävlande bli tvungna att köpa nya sadlar så skulle det inte bli så många tävlande kvar som kan dra in pengar till SvRF.

Straffen för att bryta mot regeln är i stigande skala: tillsägelse, gult kort/varning, böter, avstängning.

Är det inte meningen att SvRF ska stödja oss istället för att motarbeta oss?

Jag har hört att det ska vara roligt att tävla, just nu känner jag mig inte speciellt tävlingssugen, bara besviken och arg.

(säg till om jag ska ta bort texten)

/matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0