dagarna

lördags : red ut i skogen med båda, började med Joseph, lite pigg men ändå lugn ,
stressade i början hem men satt mig tungt och pratade med honom så han blev lugn .
Janni var ganska pigg, hon började galoppera på hemvägen så jag hoppade av i farten och jobbade ner henne från marken för hon var så stressad och det gick bra , sen hoppade jag upp efter ett tag och då gick det super .
Idag: (nyss) red båda i paddocken, inget jobbigt utan bara så dom fick sträcka på benen , Joseph ville absolut inte till paddocken .. han tvär vände och galopperade hem men fick stop på honom och hoppade av , gick till paddocken med honom fast han vägrade, gick till stallet och hämtade spöt och godis och då kom vi ner .
an var pigg och lite stressad men blev lugn efter ett litet tag .
Janni gick bra ner till paddocken men hon var lite galen när vi väl var nere, hon trippade vil kanterna och för att inte nått skulle hända så red jag på stora mitt volten mer och ibland runt hela .
hon blev lite lugn efter ett tag :)
våra fina ponnysar <3
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0