Blev inget

Blev som tur var inte att åka til akuten idag , vi ringde en läkare och vi ska åka in om det blir bättre .
Förmodligen har jag gjort illa en muskel i nacken ..
Det var på idrotten som vi skulle göra en kullerbytta i farten när vi hoppade upp på en plint .
Jag landade på nacken och jag kände då hur ont det gjorde så jag hoppade av på sidan , när vi sedan skulle göra vanliga kullerbyttor på marken kunde jag inte vara med då det gjorde sjukt ont .
Jag blev helt svullen och röd i nacken , jag blev också yr och hade ont i huvudet .
När vi kommit upp till skolan igen så var inte skolsjuksköterskan där så vi gick till våran lärare vi hade då och visade vad som hänt .
Han tyckte inte det såg nå bra ut alls , så han sa att vi skulle ringa mina föräldrar ..
Jag gjorde som han sa och fick inte tag på vare sig pappa eller mamma då , så jag ringde hem till min låtsaspappa oc han kom och hämtade mig och Molly .
Vi åkte hem till mig och satt och väntade på att mamma skulle komma hem , när on kom hem kollade hon hur det såg ut och då ringde hon till en läkare .
Jag fick prata med läkaren och sa hur det var och vart det gjorde ont .
Hon sa då att jag förmodligen sträckt mig , så hon sa att vi skulle avvakta och se om det blev sämre .
Sen åkte jag och Molly till skolan igen , jag hade då ett bandage som stöd .

Nu sitter jag hemma och ska äta , har just nu ont i nacken fortfarande ..
Men vi får hoppas att allting blir bättre .
Har liksom ändå redan proppat i mig två hela värkstabletter ..
Usch , jaja .. Jag åker upp till stallet efter det här .

/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0