Dagens Ridpass

Joseph : Red dressyr i paddocken med Matilda och Janni .
Gick bra , han var duktig . Lite stark men det brukar han vara , lyssnade bra på skänkeln .
Tränade lite övergångar , serpentiner och volter .
Tränade även lite förvänd galopp , gick super .
Han tyckte det blev lite jobbigt i galoppen ett tag och gjorde två skyhöga sparkar på raken fast jag satt kvar som tur var . Haha , gud vad jag garvade åt han . Det kan ju liksom inte ha sett bra ut x)
Men det är det lilla som gör att ridpassen blir lite olika .
Jag kan ju säga att jag fick rverkligen rida idag , har sjukt ont . Jag ser fram emot träningsvärken i morgon !
Eller , nnja .. inte direkt !
Tid : ca 1 tim
Indy : Red i paddocken med hon också , red med Matilda och hon lånade en storhäst som heter Brohlin .
Det gick super , var ju lite skillnad på storleken på hon och Joseph med ändå .
Träna öövergångar och fick verkligen rida heeela tiden , man måste hålla henne sysselsatt annars tycker hon det blir tråkigt .
Men det gick faktiskt över förväntningar ! Hon gick super och tyckte det var jättekul .
Hon är så söt !
Fast i galoppen en gång for hon åt sidan och bockade några gånger , haha .. så söt ju ! Satt och garvade på henne efter det , så gulligt när hon vänder och liksom bockar och busar !
Tid : ca 45 min
/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0