Hah , galna ponnysar

Red ut idag , jag började med Indy .. när vi ridit ganska länge i skogen så bytte jag och Matilda så jag red Janni och hon Indy .
Det gick super hela vägen , men när vi är på vägen vid stallet drar Indy iväg i fullt j*vla ös .
Janni drar ju självklart efter .. Det gick så sjukt fort , har aldrig varit så rädd i mitt liv .
Jag lovar , det var extremt . Usch , fick typ hjärtattack .
Vi vet inte vad som skrämde henne , men hon blev rädd iallafall .
Det värsta var när vi kom i en '' kurva '' , det var ju liksom halt ..
Det ända jag tänkte då var : '' Nu går vi omkull i kurvan , aldrig att vi klarar det ''..

Vi gled , men Janni lyckades räta upp sig så hon klarade lyckligtvis kurvan . Det var otroligt nära att vi gick omkull .
Matilda och Indy fortsätter in på stallplanen , jag och Janni i fullt ös efter .. Indy svängde åt sidan i enormt snabb galopp medans Janni fortsätter rakt på mot stallväggen !
Jag trodde jag skulle åka rakt in i väggen , seriöst ..
Jag försöker svänga Janni åt höger , men hon tänkte svänga vänster . Varför vet jag inte ..
Men typ 1 meter innan stallväggen drar jag i högertygeln så hon svänger åt höger . Bakbenen gled åt sidan men hon tryckte iväg åt höger .
Tillslut fick jag stopp på henne och vände henne mot stallet , Matilda satt då vid stalldörren på en sjukt pigg liten Indy . Jag styrde Janni mot dom och hon taktade mot dem .
Både jag och Matilda va då sjukt chockade och rädda . Men beslutade oss för att försöka skritta av dem uppepå hästryggen .
Det gick inge vidare .. Indy hoppade och småstegrade medans Janni travade i sidled , därefter fick Indy ännu ett fnatt och hoppade rakt upp i luften och galopperade mot stallväggen igen .
Hon drog ner huvudet precis vid väggen och tvärvände och Matilda flängandes med . Som tur var satt hon kvar .
Vi hoppade därefter av och skrittade av dem .. Helt skakiga .. Det var sjukt läskigt ..

Tur att vi satt kvar , usch vad läskigt det var !
Aldrig vart så rädd , jag lovar ..


Nu vet ni hur dagens ridpass var .. Inressant va ?
/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0