Dagens Ridpass

Red i paddocken på Joseph idag .
Tränade lite på övergångar osv. i början , gjorde skänkelvikningar och fram- och bak-delsvändningar .
Han lyssnade fint på skänklarna och gjorde jättefina skänkelvikningar .
När jag mjukat upp honom började jag arbeta honom i en ordentlig form , han var nå enormt stark .
Jag hade värk i hela armarna efter och det värker fortfarande , men jag får fortsätta jobba med han :)
I galoppen var han ännu starkare , men jag försökte göra det bästa av situationen , så jag arbetade han så gott jag kunde i kort galopp .
Han orkar nämligen inte bära upp sig så bra i kort galopp , men har blivit enormt mycket duktigare !
Ridpasset var helt ok , men kunde gått bättre . Vi kämpar på :)

Busponnyn..<3

/Jonna

Kommentarer
Postat av: Louise

snygg ponny ! :)

2012-01-03 @ 11:17:21
URL: http://hoppfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0