dagens ridpass

drog till ridhuset idag .
red Joseph, vi hoppade studs bara lite eftersom vi hoppade i fredags så vi red mest dressyr idag .
igentligen skulle vi hoppa bana till på onsdag då vi skulle tävla på hamre men mamma jobbar så vi får ta nästa gång .
men vi fortsätter och träna på !
iaf, det gick bra, han var ganska lung men lite jobbig i dressyren för när man har skrittat och jobbar honom så ska man börja trava så slänger han med huvudet och sen försvinner allt .
så får man börja om med och jobba honom och så...
men annars gick det bra, lite halv pigg men skadade inte .
mamma glömde mobilen hemma så blev inge videoklipp .

sen så hände det en grej när vi skulle lasta ut hästarna hemma ..
jag lastar ut Joseph först och när han är ute så släpper mamma ut Janni för annars får hon panik .
och janni ''la'' så på mitten väggen så jag fick den och hennes vikt på mig ( joseph blev också klämd innan han kom ut )
men jag satt ju fast när med joseph i handen eftersom jag inte kunde släppa honom men sosso tog tag i honom och jag fick putta upp janni och ta mig ut sen backade jonna bak henne .
joseph med oskadd men täcket gick sönder ganska rejält , hade han inte haft 2 täcken så kanske ha hade fått sår där men som tur fick han inte de !

mitt finger att svullet eftersom den blev klämd ..

Janni lägger sig på mitten väggen och alltså dragit upp på sidorna av transporten (kan ta bild imorgon ) och mittenväggen är inte stabil , men vi ska fixa det och väggarna ..
vi tror att janni ha dålig balans men det är läskigt när hon nästan lägger så på mittenväggen så joseph blir lite mosad typ ...



bilden över är i anneli's trailer och där stog dom bra, verkar vara nått med våran transport .
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0