hoppträning , fredag (imorgon)

blir det KANSKE, ska kolla med jonna, tänkte göra ett ''litet'' inlägg hur vi gör innan och efter .
jonna är redan ute i stallet med sin mamma när jag och mamma är på väg, min mamma och jonnas mamma brukar mocka, fixa vattnet, höet, maten .
medans brukar jag och jonna FÖRST packa allt in i bilen.

  1. sadlar
  2. schabrak
  3. skydd
  4. stövlar
  5. hjälmar
  6. västar
  7. täcken, skritttäcken, transporttäcken , fleece under och annat över.

nog bara de?

sen har dom ju täcken , skydd , grimmor , träns på sig .
sen tar vi in hästarna , medans dom äter tar vi av täckena och ställer upp dom på gången.
 
borstar och fixar jannis sår , sen går vi ut till dygnhögen för janni blir stressad när vi sätter på transportskydd (täckena sätter vi på innan).
sen går vi runt stallet, lastar janni först sen joseph .

lastar av joseph sen janni, sätter på allt .
rider i ridhuset , tar av dom allt och sätter på grimmor , täcken och transportsydd .
packar in allt annat sen lastar Janni först och Joseph sen.

kommer hem, lastar av joseph först och sen janni , jag (matilda) brukar packa upp allt medans jonna fixar ponnysarna !

lite text hur vi brukar göra :)

/matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0