Jag kommer aldrig glömma våra år tillsammans ..

2005/2006 var jag ute på en camping men min familj , där träffade jag en tjej vid namn Charlotte Pettersson .
hon och jag började umgås och blev sjukt bra vänner, både hon och jag var hsätintresserade , hon hade en ponny och hennes familj hade en varsin häst .
jag gick då på ridskola och ville såklart följa med henne till stallet , vi var en gång och senare därpå var det sommarlov och vi sov ungefär varje dag, i stallet oftast på skullen ..
jag fick rida hennes ponny Celestine (Cellie) ibland vilket jag tyckte var sjukt kul eftersom jag innan bara gått efter andras regler om hur jag ska rida, si och så .
efter ett tag så fick vi reda på att vi var kusiner, lixom what ?
det blev lite konstigt men vi tog det helt ok .
när vi hade vart i stallet så hälsade jag på en fluffig ganska stor d ponny som stog i boxhörnet ..
blev helt kär i ponnyn .
och den ponnyn heter Filura ..


(ägarens bild )

henne fick jag då börja rida för hon som äger filura är min mammas barndomskompis och dom gick i samma klass ..
guud, kommer ihåg första gången jag satt på henne, kände mig sjukt lite, hon var maxad d-ponny och kanske 21-22 år då ?
men för mig var hon perfekt !
jag och lollo red väldigt ofta, mest i skogen för filura har hjärtproblem, skänkeldöv, gammal och problem men lungorna när det var vinter.
vi red i skogen, hittade nya ställen , hoppade terränghinder i skogen, var på många äventyr !
ingen paddocken, inget ridhus .. vi tyckte det inte var rättvist för hästarna att gå i varje dag så det blev kanske 2 ggr i veckan ?
jag hade henne som en sommarponny, fick göra ungerfär vad jag än ville !
tränade nh med henne (när man letar kontakt med hästen från marken) , släppte henne ofta i ridhuset och tränade henne där .

hon var min bästavän, allt jag önskade mig  .. mitt allt ..
gud vad jag önskade att hon var min egna lilla ponny, för mig spelade det ingen roll om hon inte kunde tävla dressyr eller hoppning, hon hade gjort sitt i dressyren, hon tävlade nästan SM i dressyr har jag för mig .
hoppning tyckte hon om men ingeting hon kunde fortsätta i höga höjder ..
men hon var perfekt , hon lärde mig allt !
hon var så sjukt snäll mot mig, en riktigt vän som finns vid ens sida, varje gång jag grät satt jag i henne box ..
hon stog vid min och tröstade mig .
hon visste vad jag menade, var som hade hänt .. ALLT !
hon hade tidigare blivit misshandlad .. sönderdragen i munnen , spänt sadelgjorden alldeles för hårt, hon blev plågad utan anledning .. jag red då jämt barbacka på henne, sällan men sadel då jag tyckte synd om henne ..
visst sussi red i sadel på henne men hon ville nt rida barbacka .

2009 tog våra år slut och Charlotte flyttade ifrån barkarö ..
fick aldrig stå och krama henne i timmar .. vintern 2011 åkte jag och lollo ut t barkarö och hälsade på Filura .
allt var som vanligt som om det var bara någon dag .
2 år utan min bästavän, kändes som om jag hade dissat henne, bara lämnat henne men vi har så sjukt många minnen att det inte går och skriva ner ....
2 år, 20 minuter fick jag träffa henne innan stallägaren blev typ sur ..
sen nu kommer jag aldrig kunna träffa henne igen ..

Love You Once, Love You Still, Always Have, Always Will ...<3


/matilda


Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

fina bilder :)

2012-01-06 @ 19:38:41
URL: http://dompe.blogg.se/
Postat av: Rebecca - Min Fotoblogg!

Ginny togs bort igår tyvärr :(

Blev Kajsa sur? Och vem misshandla henne? :P

Tråkigt att hon flyttat men hon får de nog bra på de nya stället ska du se :)

2012-01-06 @ 19:56:25
URL: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0