ridsporten i andras ögon

ända sen rolf göran bengtsson fick jerringpriset har det blivit en hel del snack om varför inte hästen fick priset och roffa fick de .
skulle NI kunna tänka er att sätte er upp på en 170 hög häst och hoppa en hel bana inför flera miljoner som kollar på ?
skulle NI klara de o säga det är ju ändå hästen som hoppar så jag behöver inte göra någonting .



jag har ridit sen jag var väldigt lite och inte ens kan hoppa en bana på 1 meter riktigt fint , skulle då ngn random som spelar fotboll eller ishockey komma och sätta sig på en häst och hoppa 160-180 ?
inte ens JAG skulle göra det och inte fler heller ..
jag är trött på att vi i ridsporten får stå i skuggen bara för att ''det är hästen som gör allt och ni sitter bara där i sadeln'' .
NEJ. det gör vi faktiskt inte , vi gör myyyycket mer än och bara ''sitter'' .
vi bygger upp en sammarbete med våra hästar precis som ni gör med era lagkamrater, vi tränat hårt för att hoppa någonstans , SM kanske ?
ni tränar hårt för att komma med i landslaget kanske ?

vi tittar varje världscuphoppning och hejjar på dom vi står upp till PRECIS som ni med era idoler som Zlatan och Messi .
jag tycker det är en skam att inte veta vet Rolf-göran bengtsson är , att skriva i tidningen ''och vem fan är rolf-göran bengtsson'' NEJ det är en skäm sverige .
vi vet helt klart vem Zlatan och alla andra eftersom dom står överallt i median , men vi ?
vi kan komma i en liten ruta i tidningen , vad betyder vi .. ingeting ?
bara för att vi rider .

fotbollen och dessa andra sporter tycker jag inte borde ha mer betydelse än ridsporten , det finns miljontals med tjejer och killar som rider .
det är lika mycket sport som någon annan sport, vad hade ni inte gjort med era lagkamrater ?
samma sak som ni säger att HÄSTEN gör precis allt , fine den gör hälften av allt jobb men det är VI ryttare som ingentligen för våra ponnysar/hästar över dessa hindren och ens kan rida dom .
nej detta är skäm sverige  att se vad många av er tycker om ridsporten sårar oss ..




vem har mest teamwork , ridsporten eller någon annan sport ?

/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0