svar på kommentar ang magma

texten är från magmas ägares fb.

han blev halt igen, upptäckte det tre dar efter ett hopp-pass. tog ner han till strömsholm o de va ju inte så konstigt att han e halt. han har kissing spince (stavning) nästan alla koter e ihopväxta, han har spatt begge bak o så har han en brosk deffekt i vb början till samma i hb... det här har han haft sen vi köpte han o troligen ett bra tag innan de, det kunnde veterinären garentera.. men ja, vi tänker ju ha kvar han så länge han e gla men nu börjar ja fundera på om de verkligen e rätt mot honom...



när dom stog hos oss var magma inte det lättaste, Nattis var sjukt duktigt med honom, har var rädd för olika saker, te.x schabrak som hon tränade med honom att det inte var farligt ..
magma var en sjukt snäll häst, riktigt fin ..

 har bilder som jag fotade på honom i vintras fast dom ligger på jonnas dator ..


bild från när han stog i vårat stall, nattis bild . säg till om jag ska ta bort nått !


här är en video som jag hittade på youtube förut, dom som hade magma innan nattis.

/matilda

Kommentarer
Postat av: Anine!

Sööt ponny !

2012-01-17 @ 19:35:00
URL: http://ponylivet.blogg.se/
Postat av: Anine !! :]]

Sv; väldigt... :(

2012-01-17 @ 20:28:26
URL: http://ponylivet.blogg.se/
Postat av: Alva Thörn

Jag är så chockad. Denna kommentar är kanske lite sen med tanke på att detta skedde i januari. Men för att förklara mig så kan jag säga att jag är hon som red Magma från det att han kom till Sverige tills att han flyttade från Skogslotten. Jag visste att han hade problem med sina bakben, att han lätt blev varm och haltade (dock utan att vara halt,halt) men när jag hade honom var detta ingen problem enligt veterinären. Känns konstigt, jobbigt och hemskt att han är borta. Om du vill skulle du kanske kunna länka senaste ägarens blogg om hon har någon så jag får se lite bilder på honom? Skulle vara väldigt uppskattat.



Blev en väldigt lång kommentar men jag blev verkligen chockad när detta är det första som kommer upp när jag söker på honom för att se hur han mår..

2012-04-02 @ 20:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0