Visste ni att? - Matilda

iNOM RIDNINGEN

jag har alltid varit typisk hoppryttare, har alltid tyckt det är kul ända sen ja började rida,den första ponny jag hoppade var en Shettis ute i svanå .
(kommer inte ihåg vad den heter, men finns inte kvar iaf)

Jag har aldrig ramlat av och aldrig varit rädd för att göra det heller, vet inte varför men har riktigt tur när det gäller och sitta kvar .
(men väll hämt någon gång att man glidit av, ni fattar. och det räknas väll nt?)

Jag är en riktigt fighter och har vinnarskalle , specielt på tävlingar, vill komma felfritt !
(har kommit 2:a 2 gånger, baståsen ridläger, och hemmaplan i hoppning med Joseph )

Jag fick alltid rida dom ''svåra'' hästarna när jag gick på ridskola, dom sega, dom heta/pigga och hjälpa vissa hästar att gå i form .
( med att gå i form vad för att ''hjälpa'' ridlärarna för att dom skulle gå lättare, dom satt mig i mycke jobb!)

Jag saknar ibland och rida på ridskola av någon konstig anledning, saknar nog det bara för att rida dom vissa underbara hästarna, te.x Lilly som jag vart dökär i innan jag slutade ..
(men när jag tänker efter så har jag det ''bättre'' nu , kommit till en helt ny nivå som jag tänker ta ännu högre)

Jag har alltid varit hästintresserad, aldrig släppt det, i vissa fall men kan ta det i ett annat inlägg , men alltid velat hållt på med dessa begåvade djur .
(hade en gunghäst när jag var liten, hade en ful blå hjälm på mig också ;)

MIN ''BAKGRUND''

Jag har Dyskalkyli vilken drabbar mig rejält.
(det kan också drabba när jag ska söka gymnasium, jobb )

Jag har en knöl på min fot som jag föddes med, får operera kanske om 3-4 år.
(den gör svin ont och ser ut som en tå . den är också inflamerad ..)

Jag är köpsberoende men har aldrig pengar, vill köpa ALLT och lite till ! så ni kan tänka mig på te.x globen ;)
(dock har jag aldrig vart där..)

Jag blir på dåligt humör när jag går från en affär utan nått från den i handen )
(köpsberoende?)

om det är nått av dom här sakerna som ni vill veta mer om så är det bara och säga .


/matilda


Kommentarer
Postat av: Clara

Var gärna med och tävla om en helt ny design ang. dina önskemål på min blogg! :D

2012-01-04 @ 18:59:28
URL: http://topelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0