Dagens Ridpass 10/3

Janni :

Red först ut en sväng i skogen med Matilda och Joseph , mamma gick också med med en cockerspaniel vid namnet Alva som vi tar hand om .
Gick bra , blåste lite och så men dem brydde sig ine så mycket om det idag. Iallafall inte lika mycket som igår .

Efter skogen gick vi ner till paddocken , började med att trava fram henne lite och mjuka upp henne lite .
Sen tog jag galopp i båda varven och lite galoppombyten osv .
Därefter arbetade jag henne i form i alla gångarter , gjorde volter och serpentinbågar .
Använde mig av lite lösgörande övningar , hon var så extremt duktig.
Gick verkligen super , så nöjde mig efter ett tag .

Sen hoppade jag av , och tog fram två sockerbitar och en bom . Därefter hoppade jag upp och tog ett i skutt i båda varven .
Efter det hoppade jag av , så fick Matilda hoppa upp och ta två skutt på Janni . Sen hoppade hona v så gick jag runt med dom medans hon plockade undan .

Vi gick två varv sen vidare upp till stallet , började regna precis när vi var på stallplan .. tajming , kallas det ! ;)



sommar<3


/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0