Dagens Ridpass 12/3

Janni : Började med att värma upp henne och mjuka upp henne i sidorna . Gjorde skänkelvikkningar osv .
Därefter började jag värma upp henne på en solfjäder och sen rakt fram till en bom .
Gjorde det några gånger , sen hoppade jag en studs på tre hinder och därefter ett galoppsteg och sen ett litet hinder.
Gjorde det några gånger , hoppade också även åt andra hållet så man börjar med att hoppa det lilla hindret sen upp på studsen .
Efter det satt mamma och Matildas mamma upp dem blåa lite annorlunda sockerbitarna som ligger på ca 65 cm när man ställer upp dem .
Hoppade det några få gånger sen gick mamma och hämtade två hinderstöd och satte bakom dem blåa , så gjorde hon en oxer som började på 80 cm på bakbommen .
Sen när jag hoppat det satt hon upp det på 90 cm och därefter 1 m .
Efter det travade jag av och hoppade sedan av henne .
Då gick Matildas mamma runt med Janni , så hoppade jag upp på Joseph .
Enormt stolt över Janni , hon kunde inte gjort det bättre !


Joseph : Skrittade lite och gjorde lite skänkelvikningar .
Arbetade honom i form i skritten ett tag , sen bad mamma mig att trava så hon kunde kolla honom . Därefter sa hon att jag skulle prova att galoppera lite ! Hur underbart ?
Bästa känslan , han busade med huvudet som en galning och var enormt stark . Han tyckte det var skit kul!
Sen skrittade jag honom i form och gjorde lite övningar , sjukt stolt över han och han gick sjukt fint!




Snabb bild i Picasa.

/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0