Dagens Ridpass 20/3

Red Janni idag , förstod ni förmodligen eftersom Matilda skrev att hon red Joseph .
Vi red dressyr i paddocken .
Gick faktiskt sjukt bra , blev lite förvånad !
Började med att skritta fram henne och trava fram henne osv . Tog galopp i båda varven också .
Därefter började jag mjuka upp henne lite i sidorna och ta igenom henne ordentlit eftersom hon alltid är lite stel i början .

När jag gjort det arbetade jag henne i lite högre form och ökade i traven på långsidorna .
Hon var sjukt lyhörd och skötte sig super .

Hon klarade även övergångarna ganska bra idag , hon är ju som sagt lite konstig i sin kroppsform så hon har det lite svårare i övergångar .

Tog även några få galoppombyten som även dem gick bra .

Är sjukt nöjd över hennes insats idag , kunde inte gjort det bättre !




/ Jonna


Btw , Bilderna som jag sa skulle komma upp idag kommer tyvärr inte upp . Jag har hållt på och fixat lite med en annan video och kan därför inte avbryta den .
Men kan nästan lova att dem kommer imorgon om jag hinner , ska ju först hoppträna och direkt efter det vidare till Erisklund . Efter det ska jag även vidare till Gideonsberg till min kompis Molly och sova där .
Så det blir om tiden räcker till , blir lite knappt om tid . Men vi håller ju tummarna !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0